środa, 14 stycznia 2015

Zaskocz klientów i… konkurencję!

W dzisiejszych czasach trudno kogokolwiek zadziwić i przyciągnąć uwagę na dłuższą chwilę. Klienci są świadomi poczynań firm, one natomiast starają się sprostać oczekiwaniom stawianym przez rynek i nadążyć za szybko zmieniającymi się trendami. Wydawałoby się, że już wszystko zostało zrobione. Ale tak nie jest. Nikt nie postawił jeszcze przysłowiowej kropki nad i.


Nie bój się nowych wyzwań

Na pierwszy rzut oka młodzi przedsiębiorcy zaczynający działalność mogą mieć trudniejsze zadanie niż osoby będące na ich miejscu kilka lat temu. Mniejsza konkurencja i ograniczone możliwości sprawiały, że każdy miał szansę rozwinąć skrzydła. Klienci natomiast zwracali uwagę na inne aspekty, niż to się dzieje teraz. Czy to znaczy, że dziś nie warto zakładać własnej firmy? Wręcz przeciwnie. Trzeba tylko zmienić swoje nastawienie i wypracować pewne umiejętności, które będą niezbędne w codziennych kontaktach biznesowych. Przede wszystkim osoby na stanowiskach kierowniczych powinny umieć szybko analizować sytuację firmy w odniesieniu do całego rynku i wyciągać z niej wnioski. Zachowanie zimnej krwi w sytuacjach kryzysowych oraz odwaga w podejmowaniu decyzji, nieraz bardzo ryzykownych, bo nowoczesnych, będą dodatkowymi atutami, które będzie można w każdej chwili skutecznie wykorzystać.

Wybiegaj w przyszłość

Wiele firm poniosło porażkę, ponieważ skupiły się na tym, co jest tu i teraz. Obecna sytuacja jest jednak wypadkową tak wielu czynników, zmieniających się często z godziny na godzinę, że trzeba brać pod uwagę wiele różnorodnych scenariuszy. Kilka lat temu ogromnym krokiem naprzód były zakładane dość nieśmiało sklepy internetowe oferujące ubrania czy sprzęt RTV i AGD. Na początku mało kto korzystał z ich usług, bo zdjęcia produktów były niewyraźne lub nie było ich wcale, a opisy wydawały się wyrwane z katalogu promocyjnego. Dziś sytuacja się zmieniła i agencje interaktywne mają pełne ręce roboty – coraz więcej sklepów przenosi swoją działalność w przestrzeń wirtualną i z dnia na dzień przybywa świadomych klientów, którzy nie chcą kupować kota w worku. 

Możliwość poniesienia zbyt dużego ryzyka sprawia, że wybiera się rozwiązania sprawdzone, ale jednocześnie nudne. To prawie jak stanie w miejscu lub kopiowanie poczynań innej firmy, która odniosła sukces. Dlatego nie warto być ślepo zapatrzonym z działania innych, ale starać się szukać nowych dróg rozwoju. A być może już niedługo uda się dotrzeć na szczyt, gdzie nie było jeszcze nikogo innego… 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz